Voor op reis is vooral de keuze van de camera belangrijk. Hier zijn enkele tips voor het kopen van reiscamera’s.
1. Klein + licht is de basis
Persoonlijk raad ik het af om een spiegelreflexcamera mee te nemen om bergen en bergen te beklimmen. Ik was toen ook een slachtoffer. Toen ik op een dag terugkwam, zouden mijn nek en schouders worden gebroken, wat niet alleen de stemming van het reizen beïnvloedde.
Het is echt dom om een grote, zwarte en dikke spiegelreflexcamera mee te nemen. Het nemen van de D4s+24-70 is eigenlijk alsof je twee stenen draagt. Mag je de stenen meenemen om op reis te gaan en het te proberen? 9102 is gepasseerd, een dergelijke configuratie is al lang uit de mode.
Wat een pijnlijk besef, ik heb D80’s, D700’s, D810’s, D4’s gehad… alle grote sets van drie yuan zijn thuis.
Spiegelloze camera’s, afstandsmeters, kaarten, dit soort camera’s zijn vrij licht en niet groot.
Hij haalde een camera ter grootte van een handpalm uit een onopvallende kleine tas, draaide met zijn duim aan de sikkelsleutel op de lens, observeerde de zoeker op de camera met zijn rechteroog en opende zijn linkeroog om tegelijkertijd de omgeving te observeren, en drukte op de sluiter, maar er leek niets te gebeuren.
En dit is de meest correcte manier om de reiscamera in mijn gedachten te openen.
2. De body is belangrijk, maar de lens is belangrijker
Afgezien van de ongepastheid van de camerabody, is het bij het kiezen van een cameramerk van cruciaal belang of het merk een rijke en hoogwaardige lensgroep heeft.
De lens is niet te veel, hoewel ik eigenlijk elke keer een combinatie van 2 body’s en 2 lenzen gebruik, heeft het geen invloed op mijn verzameling van een heleboel lenzen.
Ik heb slechts 3 35 vaste brandpunten voor de M-mount, zeven jade, stalen mond en 35 paar nons. Het mooie is dat alle drie de lenzen hun eigen kenmerken en smaken hebben, waardoor ze stuk voor stuk de moeite waard zijn om mee te spelen. Ik denk nog steeds dat 35 niet genoeg is.Als er acht jade in goede staat zijn, zou ik ze ook graag accepteren.
Het nadeel is dat elke keuze Weegschaal zal doden, ik ben geen Weegschaal.
Over het algemeen zijn de lenssystemen van Leica, Nikon en Canon relatief uitgebreid, gevolgd door Zeiss, Fuji, Pentax en Sony. Maar Sony is erg grappig: hun micro-single A7- en A9-series zijn zeer geschikt om de lenzen van andere huizen via de adapterring aan te sluiten, wat het enigszins aantrekkelijk maakt.
Daarom is het qua selectie, als je de lens in de toekomst mag upgraden, aan te raden om die fabrikanten te kiezen met rijke lensgroepen.
3. Fotografen hebben alles nodig en reizigers moeten leren opgeven
De slechtste lens is altijd 18-200 of 18-300. Het wordt een lens met één lens genoemd om de hele wereld over te gaan. Eigenlijk is elke film met brandpuntsafstand thuis slecht.
Leer je een methode om een schot te beoordelen, kijk over het algemeen naar twee punten. Een daarvan is om de langste brandpuntsafstand te delen door de kortste brandpuntsafstand. Hoe hoger het getal, hoe slechter de lens.
De tweede is kijken naar het diafragma. Hoe groter het diafragma, hoe beter (de grootte van het diafragma is omgekeerd aan het getal op het diafragma, het diafragma van 1.0 is veel groter dan het diafragma van 2.0), en het constante diafragma is beter dan het niet-constante diafragma.
Lenzen met grotere diafragma’s zijn echter meestal groter en zwaarder. Ik heb zowel de 50 1.0 Night God als de 50 2AA.De Night God gaat meestal naar het huis, en de 50 2AA wordt er vaak uit gehaald, omdat hij licht en betrouwbaar genoeg is, dus het diafragma moet relativistisch zijn.
Samenvattend zal een lens met een vast brandpunt beter zijn dan een zoomlens (de langste brandpuntsafstand van een vaste brandpuntsafstand gedeeld door de kortste brandpuntsafstand, dat is 1).
Voor degenen die SLR spelen, wordt de lens langer en groter, en de oude magiërs gebruiken de telefoto graag om vogels te fotograferen. Mensen die afstandsmeter spelen, de lens wordt steeds kleiner.
Ik gebruik meestal de 3 brandpuntsafstanden van 28, 35 en 50. Hoewel ik niet veel dingen kan fotograferen (zoals vogels fotograferen of scènes in de verte fotograferen), maakt het me helemaal niets uit, er is geen camera of lens die dat wel kan. zorg ervoor. Voor alle scènes hoef ik alleen maar te fotograferen wat ik wil.
4. Schoonheid is gerechtigheid
Waarom was Yahica’s Y35 destijds zo’n rotzooi, maar zijn er nog steeds jonge dames die hem gebruiken? Het is mooi en goedkoop, zelfs ik zag het in mijn hart.
Mijn persoonlijke esthetiek is bevooroordeeld richting afstandsmeters en retro romp.Als je rekening wilt houden met zowel een goed uiterlijk als goede films, dan is Fuji’s X100-serie echt goed.
5. Koop de duurste camera’s en lenzen die u zich kunt veroorloven
Langzaam upgraden om monsters te bestrijden zal zeker veel geld verspillen, en ik ben een slechte zaak.
Ik raad iedereen aan om de duurste camera en duurste lens te kopen die ze zich kunnen veroorloven. Wat niet beschikbaar is, is altijd in beroering, en degenen die de voorkeur genieten, zijn onverschrokken. Als je niet de beste en duurste koopt die je je kunt veroorloven, mis je het de hele tijd.
Ik kocht het vroeg en heb er vroeg van genoten, en ik heb er later om gehuild en gesmeekt. Ik heb er 3 dagen spijt van gehad toen ik het kocht, en ik heb er 3 jaar spijt van gehad als ik het niet heb gedaan. Nou, het is echt zo.
Nou, dit is mijn aanbeveling voor reiscamera’s. Als je iets hebt dat de moeite van het aanbevelen waard is, laat dan een bericht achter om het samen te bespreken.